• +48 519 010 830
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 8.00-17.00 Sob.10-14

Przegląd artykułów

Akumulatory motocyklowe obsługowe

Akumulatory motocyklowe obsługowe | Kraków

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Prawidłowe dbanie o akumulator przedłuży jego żywotność, a użytkownika pozbawi niepotrzebnych nerwów podczas odpalania motoru po nocy lub dłuższym postoju. Najpopularniejsze i wciąż powszechnie użytkowane akumulatory to baterie kwasowo-ołowiowe. Są to akumulatory wymagające kontroli i obsługi, a można je rozpoznać z wyglądu po korkach do każdej celi, które można odkręcać w celu dolania elektrolitu.

Akumulatory motocyklowe obsługowe

dobrze jest wyjmować z pojazdu, gdy chcemy je prawidłowo ocenić i ewentualnie zapoznać się z ich parametrami. Wypinając akumulator można określić w jakim stanie są klemy i jaki jest poziom elektrolitu wewnątrz.

Mając do czynienia z akumulatorami wymagającymi obsługi, będziemy musieli nauczyć się prawidłowo odłączać taki akumulator. Jest jedna podstawowa zasada: najpierw odpina się klemę minusową, a następnie plusową (przy montażu - analogicznie - najpierw plus, a później minus). Inny sposób odpinania i wpinania może poskutkować zwarciem, poparzeniem, lub nawet wybuchem akumulatora.

Jeżeli poziom elektrolitu nie jest wystarczający - należy uzupełnić jego stan wodą destylowaną, a następnie szczelnie i dokładnie zakręcić korki wlewowe. Z zawartością akumulatora należy obchodzić się bardzo ostrożnie, gdyż elektrolitem jest żrący w kontakcie kwas siarkowy.

Kolejną czynnością, na którą składa się obsługa akumulatora jest pomiar jego napięcia i określenie stopnia rozładowania. Akumulatory obsługowe o deklarowanym napięciu 12 V powinny wykazywać podczas pomiaru wynik 12,8 - 13,5 V. Takie parametry ma akumulator w pełni naładowany. Napięcie znamionowe poniżej 12,5 V oznacza, że konieczne jest doładowanie akumulatora.

Stwierdzenie w akumulatorze napięcia poniżej 11,5 V po dłuższym nieużytkowaniu może świadczyć o trwałym zasiarczeniu akumulatora. Ładowanie takiego akumulatora może nie przynieść efektów i konieczna będzie jego wymiana na nową baterię.

Akumulatory motocyklowe obsługowe wymagają znajomości zasad ich pracy, regularnej konserwacji i ładowania przystosowanymi do danego typu baterii ładowarkami. Tylko takie postępowanie pozwoli utrzymać sprawność i akumulator obsługowy będzie służył długo i niezawodnie.