• +48 519 010 830
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 8.00-17.00 Sob.10-14

Przegląd artykułów

Ładowarka CTEK MXS 5.0 | Kraków

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Ładowarka CTEK XS 0.8 | Kraków - Uniwersalna ładowarka do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, AGM i żelowych. Bez problemu poradzi sobie z naładowaniem akumulatora o pojemności od 1,2 Ah do 110 Ah, a podtrzyma akumulatory do 160 Ah. Maksymalny prąd ładowania to 5 A. Ładowarka może podawać napięcie ładowania w czterech programach: Small, Normal, Snow, Recond. Pozwala to używać jej do różnych akumulatorów i w różnych warunkach pogodowych. Szczególnie przydatnym rozwiązaniem dla właścicieli akumulatorów AGM będzie tryb Snow, dzięki któremu napięcie łądowania jest podwyższone, aby podołać ładowaniu w ujemnej temperaturze otoczenia.


 Jak długo ładować akumulator

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Każdy kierowca chociaż raz w swoim życiu stanął przed wyzwaniem, którym było uruchomienie samochodu zimą. Niski poziom naładowania akumulatora oraz ujemne temperatury to gwarancja nadchodzących kłopotów. Dlatego też, aby ich uniknąć trzeba dbać o odpowiedni poziom energii w akumulatorze. Jak jednak go ładować? Na co zwracać uwagę? Czego unikać? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.


Przygotowanie do sezonu motocyklowego 2019

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Wiosna już za pasem, więc powoli można wyruszać w drogę. Jednak zima także lubi jeszcze zaskoczyć niskimi temperaturami. O czym powinniśmy pamiętać wracając na szosę? Jak przygotować motocykl (i siebie) do sezonu?

Jak na początku każdego roku, apelujemy o ostrożność. Przez długą zimę odzwyczajamy się od jazdy na jednośladzie, a kierowcy dwuśladów z kolei odzwyczajają się od naszego widoku, dlatego zanim  przypomną sobie by częściej zerkać w lusterka, zachowajmy wzmożoną czujność. Przygotowanie do sezonu 2019 należy zacząć więc przede wszystkim od przypomnienia sobie zasad ruchu, ponownego przyzwyczajenia się do maszyny - trwa to zazwyczaj krótko, ale należy "obudzić" tzw. pamięć mięśniową, by na powrót poczuć z pojazdem jedność. Przy tym oczywiście nie wolno nam zapominać o odpowiednim kombinezonie. Jeśli chcemy zaopatrzyć się w nasz wymarzony model, zróbmy to teraz.


Niezawodny rozruch naszego silnika

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Nie ma chyba nic bardziej frustrującego dla kierowcy jak nieudana próba rozruchu. Okres zimowy, o zgrozo sprzyja takim sytuacjom, kiedy to ujemne temperatury potrafią zniweczyć doskonale nasze plany. Warto więc zadbać o odpowiedni akumulator i prostownik do naszego samochodu. Rynek motoryzacyjny przepełniony jest różnego rodzaju akumulatorami. Stojąc przed wyborem odpowiedniego dla naszego samochodu napotykamy wiele wątpliwości. Rozważmy kilka z nich!


Akumulatory żelowe Kraków

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Akumulatory żelowe Kraków - Dzięki wynalezieniu akumulatora możliwy był rozwój technologiczny i motoryzacyjny. Bez tego urządzenia nie moglibyśmy korzystać z samochodów, motocykli, maszyn produkcyjnych. Na przestrzeni lat akumulatory udoskonalano i modyfikowano. Najbardziej zaawansowanym pod względem technicznym, rodzajem akumulatora jest akumulator żelowy. Po raz pierwszy pojawił się on na rynku w latach 60-tych XX wieku. Wtedy to w 1957 roku Otto Jache, pracownik firmy Sonnenschein wymyślił, a następnie opatentował tzw. technologię dryfitGel (zwaną żelową).


Nowoczesne rozwiązania w akumulatorach samochodowych

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Współczesne pojazdy mechaniczne, bez względu czy mowa o samochodach osobowych, ciężarówkach, motocyklach czy traktorach, wyposażone są w szereg instalacji elektrycznych i elektronicznych modułów. Do ich prawidłowego działania potrzebne są duże wartości prądu, jakie zapewnia właściwie dobrany akumulator samochodowy. Musi on mieć nie tylko dostosowaną pojemność, ale także prąd rozruchowy i konfigurację biegunów czy fizyczne wymiary. W konstrukcjach Start&Stop konieczne są jeszcze bardziej zaawansowane konstrukcje, umożliwiające wielokrotne rozruchy.